Понедельник, 29.04.2024, 05:51
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход
Меню сайта
Наш опрос
Какое у Вас отношение к рекламе?
Всего ответов: 56
Форма входа
Календарь новостей
«  Апрель 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
"Круглий Двір"
Главная » 2009 » Апрель » 17 » реформа
реформа
09:58
адмінреформа: від моделювання до впровадження
Аналізуючи поступ країни за останні 5 років, практично всі експерти та політики нині роблять закид чинній владі в тому, що у нас завис другий етап політреформи. У цьому контексті заслуговує уваги пропозиція, яку в ході поїздки на Полтавщину озвучив Володимир Литвин, голова Верховної Ради, який вважає, що вже назрів час для ліквідації районних та обласних держадміністрацій: «Сьогодні треба ухвалити рішення — ліквідувати районні та обласні держадміністрації, щоб люди обирали депутатів в округах». За його словами, обрані народом керівники повинні сформувати виконкоми. «Тоді не буде зведення рахунків. Адже сьогодні відсутність ефективності влади призводить до того, що люди не знають, до кого звернутися».
Свою точку зору на цю проблему мають місцеві громадські аналітики. З огляду на те, що ринкова економіка пронизує не тільки відносини господарювання, а і відносини між громадами, «Спілку підприємців Тростянеччини» давно зацікавили проблеми таких відносин. Так у пошуках внутрішніх економічних зон для розвитку бізнесу було визначено межі комерційної поведінки суб’єктів (тяжіння) в п’ятикутнику: Суми, Тростянець, Охтирка, Лебедин, Велика Писарівка. В результаті проведеної роботи було встановлено, що межі комерційного тяжіння не співпадають з межами існуючого адміністративного устрою цього регіону та на стиках цих зон виявлені « кармани» комерційної байдужості.

Тому природно, коли було оголошено національний конкурс проектів «Адміністративна реформа: від моделювання до впровадження» Спілка разом з агентством регіонального розвитку «Поліс» та Центром досліджень регіональної політики (м. Суми) висунула на конкурс проект « Сприяння адміністративно-територіальній реформі у південному регіоні Сумської області» і стала одним з переможців.

Відомо, що існуюча система адміністративно-територіального устрою та диспропорції в розвитку стоять на заваді соціально ефективних перетворень, ефективної регіональної політики, виступають ступором становлення базового інституту демократії — місцевого самоврядування. Незважаючи на передбачені Конституцією та Законами України права місцевих громад на самоврядування та відповідні повноваження, на практиці місцеві ради не виконують покладені на них функції. Низька ефективність діяльності органів місцевого самоврядування в Україні значною мірою обумовлена низьким рівнем бюджетного фінансування та відсутністю механізму трансферу фінансових ресурсів. За таких умов представницькі органи на місцях не мають можливості проводити ефективну політику в інтересах людини та надавати громадянам доступні якісні послуги.

З успадкуванням радянського адміністративно-територіального устрою Україна успадкувала і більшість проблем, характерних для командно-адміністративної системи.

Для півдня Сумської області актуальними є наступні проблеми, що можуть бути вирішені за допомогою адміністративно-територіальної реформи.

Багато сільських рад у південному регіоні області втратили своє функціональне призначення управляти громадами, їх розвитком, а існують на утриманні держави як формальне підтвердження наявності самоврядування в Україні. Сільські ради не мають самодостатніх бюджетів, а субвенцій вистачає лише на утримання їх апарату. Через відсутність належної фінансової бази адміністративні одиниці втрачають правоздатність та адаптивність. Доцільність утримання таких інституцій досить сумнівна.

Наявність статусів міст обласного чи районного підпорядкування є проявом на державному рівні дискримінації громадян через систему адміністративного устрою і має бути ліквідованою, оскільки це призводить не тільки до невиправданого ускладнення системи управління на місцях, двовладдя, безвідповідальності, а й до порушення соціальних прав громадян.

Існуючий на обласному і районному рівнях «ручний» режим розподілу бюджетних коштів має бути ліквідованим.

Навколишня земля громад міст, сіл, селищ, як об’єкт управління, вилучена з компетенції органів самоврядування і це є великою проблемою, остільки веде до розбазарювання земель, їх виснаження та нецільового використання.

Громади мають отримати право на автономне управління. Інститут делегованих повноважень має будуватися на договірних засадах. Зміст делегованих повноважень, їх обсяг та розміри бюджетних асигнувань на виконання таких повноважень мають обумовлюватися договорами.

Нова система державного управління в Україні має бути створена шляхом проведення адміністративної реформи. Змістом такої реформи має стати поетапна комплексна перебудова державного управління всіма сферами суспільного життя шляхом створення нових інститутів державного управління, притаманних суверенній державі.

Проект охоплює чотири райони. Реалізується за рахунок фінансової та технічної підтримки Міжрегіонбуду України та Інституту громадянського суспільства (м. Київ).

Це не перший проект з цієї тематики на Сумщині. Він цікавий своїм громадянським спрямуванням.Завданнями проекту є:

- збір інформації та попередній аналіз можливості формування дієздатних громад;

-аналіз позицій провідних політичних сил щодо проблем оптимізації територіальної організації влади, органів місцевого самоврядування, організацій громадянського суспільства;

-паспортизація місцевих сільських громад з проведенням аналізу ресурсів;

- пошук шляхів вирішення найбільш актуальних проблем регіону в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи.

10 квітня в Сумах відбувся Круглий стіл з нагоди презентації проекту «Сприяння адміністративно-територіальній реформі в південному регіоні Сумської області» за участю експертів проекту, представників органів влади, громадськості та ЗМІ.

Виступили директор проекту: «Адмінреформа: від моделювання до впровадження» Інституту громадянського суспільства О. Врублевський, юрист проекту В. Артеменко, керівник проекту О. Гончаренко.

В дискусії взяли участь екперт А. Заяц, Білківський сільський голова І. Яценко, радник голови ОДА М. Берфман, зав.відділом освіти Тростянецької міської ради М. Артюшенко. Виступаючі відмітили нагальну потребу в такій реформі, висловили деякі сумніви відносно фінансових можливостей та наявності політичної волі в суспільстві до її запровадження.

Працівники проекту сподіваються на громадську підтримку проекту. Про хід реалізації заходів проекту читайте в наступних номерах газети.

На знімках: учасники Круглого столу в Сумах.

Анатолій Заяц, експерт проекту

Просмотров: 1056 | Добавил: sadovnychyi | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024